Kaulapussi - viksu vekotin?

Sijainti
Tampere
Reiliäni varten ostin kaulapussin, mutta se ei ollut hyvä, koska se ei oikeastaan ajanut asiaansa. Se oli liian iso, ollakseen huomaamaton ja liian pieni, että reililippu olisi mahtunut sinne. Joten en ollut tyytyväinen.

Olen silti elänyt siinä uskossa, että kaulapussi on hyvä idea. Joten onko se?

reissuesa

mannertenvälinen nahjus
Ylläpitäjä
Sijainti
Pirkkala
En pidä kaulapussia hyvänä ideana enkä ole käyttänyt sellaista pitkään aikaan. Kaulapussin sijasta olen käyttänyt rahavyötä. Rahavyö on lantiolle paljasta ihoa vasten sijoitettuna hyvin piilossa verrattuna kaulapussiin. Rahanvyön nauha on myös mielestäni pienmpi kiusa kuin kaulapussin. Rahavyö on toki vaikeampi kaivaa esille, mutta tarkoituksena onkin, ettei sitä jatkuvasti käytetä, vaan pienemmät käyttörahat ovat lompakossa.

Vaatteiden salataskuja pidän mielenkiintoisena ideana, mutta toistaiseksi minulla ei ole sellaisia vaatteita ollut.

Sijainti
Helsinki
Käytän joskus kaulapussia, joskus vain pientä laukkua, josta saan tärkeimmät luukut lukittua pienellä numerolukolla. Kaulapussi on melkoisen epämukava, mutta yleensä tungen sinne vain passin ja tai muita tärkeitä papereita (ei rahaa).

Näin Youtubessa kerran demonstraation vaatteissa käytetyistä salataskuista. Kyseessä oli vaatteisiin "liimattava" erillinen pussi, johon mahtuu ehkä juuri pari seteliä ja passi. Sitä voisi tietty kokeilla, mutta jotenkin tuo salataskun kiinnitystapa ei innostanut. Tässä niistä enemmän tietoa.

reissuesa

mannertenvälinen nahjus
Ylläpitäjä
Sijainti
Pirkkala
Piilotaskuja tai piilosäilöjä on myös jalkaan (tai käsivarteen) kiinnitettäviä, esim. Tatonkan Skin Secret Pocket ja siitä vedenpitävä versio Skin Multi Safe, Partioaitassa maksavat 14 ja 16,50 e. Kyllä nämäkin kaulapussin voittanevat.

On kaulapussilla tarkoituksensakin. Itse käytän sitä reppuni sisäisenä järjestäjänä (passit, paperit ja semmoset kaulapussissa) ja saan sen helposti napattua repusta ilman penkomista. Kaulapussi taas käytössä on aivan upea lentoasemilla hengatessa aina check-innistä, laukkujen luovutukseen (ei mee paperit reppujen mukana, on helposti saatavilla kun checkinjono yhtäkkiä nytkähtää eikä tartte pidellä passeja tau lappusia kädessä, eikä roskaväki pölli sitä repustani kun raahustan lentokentän ruuhkassa).

Kaulapussi toimii siis transitpussina.